30 maja 2022

Temat dla Rzecznika: Ubezpieczenie AC - od czego chroni?

Rzecznik Klienta

Właściciele samochodów, motocykli i innych pojazdów wiedzą, że kierowcy może się przydarzyć wiele zaskakujących sytuacji: wypadek, kradzież, gradobicie… W takich problemach pomaga ubezpieczenie autocasco.

Najczęstszą przyczyną szkód AC są stłuczki. W takich przypadkach nie ma znaczenia, czy jesteś winnym czy poszkodowanym. Odszkodowanie zostanie Ci wypłacone (szczegóły  zawsze zawarte są w OWU). 

Kiedy jeszcze można liczyć na wypłatę z ubezpieczenia AC?

  • auto zostanie uszkodzone, np. przez grad;
  • uderzysz w dzikie zwierzę;
  • na pojazd spadnie gałąź (np. w wyniku częstych ostatnio wichur);
  • dzikie zwierzę  przegryzie kable.

Niestety AC nie zadziała w poniższych przypadkach: 

  • kiedy szkoda będzie eksploatacyjna, np. zużyte opony czy klocki hamulcowe;
  • kiedy pojazd zostanie skradziony, a kluczyki zostały zostawione w środku.

Warto wiedzieć:

Wartym rozważenia dodatkiem do ubezpieczenia pojazdu jest opcja Auto Non Stop. Dzięki usłudze, PZU zapewnia pojazd zastępczy na cały czas trwania naprawy. Klient nie musi się wtedy martwić dostępnością części czy kolejkami w warsztatach samochodowych. Będzie mógł używać pojazdu zastępczego do czasu ukończenia naprawy i zwrotu własnego.

Czasem zdarza się, że uszkodzenie pojazdu jest znaczne i wiąże się z koniecznością nabycia innego.

Nie chcesz kupić kota w worku? Sprawdź pojazd przed zakupem

Kupowanie używanego auta często wiąże się ze stresem związanym z jego stanem technicznym. Większość pojazdów na rynku wtórnym ma ponad 10 lat i przebieg powyżej 100 tys. km. Niestety taki samochód może mieć ukryte wady, o których niekoniecznie poinformuje nas sprzedawca. Aby je wykryć, konieczna jest wizyta w serwisie albo specjalistyczny sprzęt i doświadczenie. Nasi eksperci posiadają jedno i drugie, dlatego w Twoim imieniu sprawdzą dokładnie wskazany samochód.

Co zrobią eksperci:

  • skontrolują m.in. zgodność numeru VIN z dokumentami;
  • zweryfikują 200 punktów kontrolnych; 
  • sprawdzą nalepki kontrolne, poziom płynów i oleju; 
  • ocenią stan ogumienia, komory silnika, w tym ślady wycieków i napraw; 
  • zmierzą grubość lakieru pod kątem przeprowadzonych napraw blacharsko-lakierniczych oraz ogólny stan karoserii; 
  • zweryfikują również stan szyb pod kątem uszkodzeń oraz stan opon i obręczy kół, a także wnętrze pojazdu; 
  • jeżeli właściciel pojazdu wyrazi zgodę na jazdę testową - nasi eksperci ocenią pracę silnika, układu wydechowego, występujące drgania i działanie kontrolek. W raporcie klient znajdzie także szczegółową dokumentację zdjęciową pojazdu oraz ewentualnych uszkodzeń;
  • eksperci oszacują także realną wartość auta i koszt napraw wykrytych uszkodzeń.

Co ważne, inspekcje możesz zlecić na odległość  - poznasz realny stan pojazdu zanim wybierzesz się, aby go obejrzeć. 

Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://www.pomocnonstop.pl/sprawdzenie-pojazdu-przed-zakupem
 



Pamiętaj, że jestem tu dla Was, więc jeśli potrzebujesz pomocy w powyższym temacie – skontaktuj się ze mną za pomocą formularza kontaktowego: www.pzu.pl/pl/rzecznik-klienta

Z przyjemnością udzielę wsparcia w zakresie ubezpieczenia AC i rozwieję wszelkie wątpliwości w tym zakresie.