PZU, AccorHotels i SMEO stawiają wyzwanie młodym. Program „Future Makers Challenge”
Program „Future Makers Challenge” to połączenie akceleratora innowacji i programu edukacyjnego dla licealistów i studentów. Powstał z inicjatywy Innovatiki, a wśród jego partnerów znaleźli się: AccorHotels, PZU, SMEO, Szkoła Główna Handlowa, Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, Zwolnieni z Teorii, Social Wolves, Mindspace, CoachWise oraz Profeina.
Jaka była idea projektu? Firmy AccorHotels, PZU i SMEO postawiły młodym ludziom zadania biznesowe związane z obszarem swoje działalności. Zadaniem uczestników było opracowanie koncepcji, które odpowiedzą na postawione problemy. Program został oparty na koncepcji open innovation, co oznacza, że bazował na otwartości i kreatywności młodzieży, która nie zna ograniczeń związanych ze stereotypowym podejściem do wyzwań ani procedurami korporacyjnymi.
– Rolą takich firm jak PZU jest słuchanie młodych, stwarzanie im przestrzeni do samorealizacji i wspieranie w takich projektach jak ten – powiedziała Anna Janiczek, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i relacji z klientem w PZU.
PZU przygotowało dla uczestników zadanie polegające na opracowaniu jak najatrakcyjniejszego sposobu komunikacji z młodym klientem, zwiększającego szansę na zawarcie ubezpieczenia. Wyzwaniem sieci AccorHotels było stworzenie koncepcji funkcjonowania w hotelach co-workingu dostosowanego do potrzeb różnych grup użytkowników. Natomiast SMEO poprosiło o stworzenie rozwiązania, które na co dzień wesprze freelancerów w przewidywaniu i kontroli płynności finansowej.
Młodzi ludzie stworzyli ministartupy. Przez kilka tygodni pracowali pod okiem praktyków i ekspertów z różnych dziedzin. Zwyciężyła grupa Boosted Minds z Opola, która tworzyła koncepcję dla PZU. Julia Białowąs, Aleksandra Graniczkowska i Rafał Wyszyński zaproponowali stworzenie aplikacji, która pozwala szybko wykupić krótkoterminowe ubezpieczenie (np. na czas wycieczki rowerowej), a jednocześnie służy jako przepustka na koncerty.
– Konkurencja była bardzo duża, natomiast ja osobiście podejrzewałam, że Julia, Rafał i Ola mają bardzo duży potencjał. Od początku zarażali nas swoją energią. W zwycięskim projekcie ujęło nas to, że był on kompleksowo przygotowany: od pomysłu poprzez realizację nawet po akcje marketingowo-komunikacyjne – stwierdziła Anna Janiczek.
– Program Future Makers Challenge pozwolił połączyć wiele różnych stron, wykorzystując ich siłę – korporacje i firmy wykazały się otwartością i gotowością, by przyjąć koncepcje pochodzące spoza organizacji. Licealiści i studenci wnieśli swoją ciekawość i chęć uczenia się, bardzo ciężką pracę, wiele nieprzespanych nocy i świeże spojrzenie. Innovatika zapewniła wykorzystanie procesu i narzędzi, z którymi pracuje na co dzień, tworząc cyfrowe produkty i usługi dla korporacji. Udowodniliśmy, że podejście open innovation i włączanie bardzo różnych partnerów, nawet młodzieży, w tworzenie nowych rozwiązań przynosi świetne rezultaty w bardzo krótkim czasie - podsumowała projekt Katarzyna Królak-Wyszyńska, CEO Innovatiki.