03 lipca 2024

ABC zgłaszania szkody w domu

Remont to dobra okazja, by zadbać o dodatkowe zabezpieczenia antywłamaniowe naszego domu. Jest ich na rynku coraz więcej i są coraz doskonalsze. Oto krótki przegląd możliwości.

Zniszczone przedmioty, otwarte szuflady, powyrzucane na podłogę rzeczy, zalana podłoga. Twoja pierwsza reakcja to gniew, bezsilność, łzy. Tymczasem te niewiele już pomogą. Nie wpadaj w panikę. Jeśli masz odpowiednią polisę, możesz szybko odzyskać straty. 
 

Co zrobić, gdy już dojdzie do szkody?

1. Wezwij służby ratunkowe, jeśli trzeba. Jeżeli szkoda powstała w wyniku kradzieży z włamaniem, dewastacji, pożaru lub innego zdarzenia losowego – masz taki obowiązek.

2. Ratuj pozostały dobytek. Jeśli to możliwe, jak najszybciej staraj się ograniczyć rozmiar szkód. Gdy leje się woda, spróbuj zakręcić jej dopływ w pionie. Zbierz przedmioty, które jeszcze nie są mokre. Gdy doszło do włamania, nie niszcz śladów, poczekaj na policję. Rób zdjęcia, np. telefonem.  

3. Jak najszybciej zgłoś szkodę  ubezpieczycielowi. Szkodę możesz zgłosić np. bezpośrednio na naszą infolinię (801 102 102), gdzie zostaniesz połączony/a z konsultantem, który pomoże w Twojej sprawie lub stronę internetową https://zgloszenie.pzu.pl/#/ oraz w aplikacji mojePZU

73% Polaków obawia się włamania do domu w czasie dłuższego wyjazdu

4. Szkodę możesz zgłosić na kilka sposobów: :

  • poprzez formularz na stronie: www.pzu.pl/szkody-i-roszczenia, gdzie możesz też załączyć odpowiednie dokumenty do zgłoszenia, np. zdjęcia;
  • telefonicznie dzwoniąc  pod numer 801 102 102 lub (22) 566 55 55 - opłata zgodna z taryfą operatora,
  • osobiście, w wybranym oddziale PZU,
  • poprzez zgłoszenie na piśmie pocztą tradycyjną na adres: Centralna Kancelaria PZU, Postępu 18a, 02-676 Warszawa;
  • mailem pod adres kontakt@pzu.pl.

5. Przygotuj odpowiednie dokumenty

W przypadku szkód majątkowych potrzebujemy:

  1. zdjęć uszkodzonego mienia
  2. informacja o numerze konta bankowego
  3. numer polisy
  4. opis zdarzenia - wskaż:
  • okoliczności i przyczynę powstania szkody
  • co uległo uszkodzeniu
  • rozmiar i zakres uszkodzeń (np. wymiary zalanego pomieszczenia i wielkość zacieku)

W  PZU oczekiwanie na oględziny eksperta nie wstrzymuje analizy merytorycznej zgłoszonych dokumentów.

6. Zaczekaj na decyzje. Ubezpieczyciel bada odpowiedzialność, ocenia szkodę i wylicza jej wielkość.  Gdy ubezpieczenie jest w wartości nowej, odzyskasz kwotę, która pozwoli na zakup nowych sprzętów. Wartość rzeczywista oznacza, że kwota zmniejszy się o tzw. zużycie techniczne. Istotny jest również zakres ubezpieczenia, im szerszy, tym więcej szkód obejmuje. 

Pozostałe formy zgłoszenia szkody lub zdarzenia:

 

Skorzystaj z czatu wideo.

Zadzwoń:

801 102 102 (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora),

22 566 55 55 (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora).

Wyślij SMS o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy i przyjmiemy zgłoszenie.

Odwiedź nasz oddział.

Umów się na spotkanie z naszym agentem.

Wyślij e-mail na kontakt@pzu.pl.

Skontaktuj się z osobą, która zajmuje się ubezpieczeniami grupowymi w Twojej firmie, jeśli masz grupowe ubezpieczenie na życie.

 

 


Zakładem ubezpieczeń jest PZU SA. Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia, w tym o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności, znajdziesz w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczenia PZU Dom dostępnych na pzu.pl, w naszych oddziałach lub u naszych agentów.