03 marca 2022

Temat dla Rzecznika: Wsparcie agenta

Rzecznik Klienta
Jak już wiecie, większość spraw, które do mnie trafia to odmowy spowodowane niezrozumieniem warunków umowy i zakresu ubezpieczenia przez klienta. Często zaczyna się od tego, że nie jesteście pewni, o co zapytać przedstawiciela PZU przed zawarciem umowy. Dlatego dzisiaj podrzucę wam kilka tematów, które warto omówić przed zawarciem ubezpieczenia.

1. Rodzaj ubezpieczenia - czy ubezpieczenie ma chronić Twoje życie, zdrowie, czy chroni też Twoją rodzinę i Twoje dziecko?

2. Świadczenia – kto dostanie pieniądze z tego ubezpieczenia, a kto może otrzymać dostęp do usług medycznych? Kto otrzyma świadczenie, gdy mnie zabraknie, a kiedy wypłatę z polisy otrzymam ja sam? Jak, gdzie i kto powinien się zgłosić po świadczenie?

3. Zakres – jak szeroka jest ochrona, którą zapewnia polisa? Czy chroni ona tylko moje życie, czy może mi też zapewnić świadczenia zdrowotne, takie jak prywatne wizyty u lekarzy? Czy dodatkowe ubezpieczenia zapewnią mi wsparcie po urazie lub zdiagnozowaniu ciężkiej choroby i jakie choroby są objęte ubezpieczeniem? Czy otrzymam świadczenie po pobycie w szpitalu zarówno w razie wypadku jak i choroby? Czy będą one obejmowały wypłatę pieniędzy czy też zorganizowanie dalszego leczenia.

4. Czas – od kiedy i jak długo będzie mnie chronić polisa? Czy ubezpieczenia dodatkowe będą trwać do końca podstawowego ubezpieczenia na życie, a może kończy się wcześniej (np. po 5 latach) i będę musiał je przedłużyć?
 


Pamiętajcie – jestem tu dla Was. W ramach cyklu "Sprawa dla rzecznika" zachęcam do zadawania pytań.